Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Γραφείο: 209β Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.99.7343
Email: savgitidou@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Αυγητίδου CV (.pdf)
Προσωπική ιστοσελίδα:
https://www.researchgate.net/profile/Sofia-Avgitidou
https://auth.academia.edu/SofiaAvgitidou?from_navbar=true
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Εκπαίδευση (υποψηφίων και εν ενεργεία) εκπαιδευτικών
- Συμμετοχικές εκπαιδευτικές πρακτικές και δημοκρατία στο σχολείο
- Επαγγελματικές κοινότητες μάθησης στην εκπαίδευση
- Κριτική και δημιουργική σκέψη
- Εκπαιδευτική έρευνα-δράση
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις
- Avgitidou, S., Kampeza, M., Karadimitriou, K., & Sidiropoulou, C. (2024). Pre-Service Teachers’ Beliefs about Children’s Participation and Possibilities for Their Transformation during Initial Teacher Education. Education Sciences, 14(3), 236. https://doi.org/10.3390/educsci14030236
- Avgitidou, S., Karadimitriou, K., Ampartzaki, M., Sidiropoulou, C., & Kampeza, M. (2024). University Teaching as a Site for Professional Learning of Teacher Educators: The Role of Collaborative Inquiry and Reflection within a Professional Learning Community. Education Sciences, 14(2), 207. https://doi.org/10.3390/educsci14020207
- Αυγητίδου, Σ., Λυκομήτρου, Σ., Αλεξίου, Β., Μπιρμπίλη, Μ., Αμπαρτζάκη, Μ., Καμπεζά, Μ., Βέλκου, Κ. & Θεοδοσίου, Σ. (2024). Ενίσχυση των συμμετοχικών πρακτικών στην προσχολική εκπαίδευση: Μετασχηματίζοντας την ερευνητική γνώση σε εκπαιδευτικό υλικό. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 13(1), 111-124. https://doi.org/10.12681/hjre.37584
- Avgitidou, S., Theodosiou, S., Lykomitrou, S., Sidiropoulou, C., & Karadimitriou, K. (2023). Voice – A digital open educational platform for supporting teachers’ professional learning: Design and evaluation. In EDULEARN23 Proceedings (pp. 6646-6651). IATED. https://doi.org/10.21125/edulearn.2023.1754
- Avgitidou, S. (2022). Supporting Early Childhood Teachers’ Play Pedagogy: Methods, processes and outcomes. In Loizou, E. & Trawick·Smith, J. (eds). Teacher Education and Play Pedagogy. International Perspectives (p.p. 82-94). New York: Routledge.
- Avgitidou, S. (2021). Supporting Teachers in Refugee Children’s Education. In I. Papadopoulos. & S. Papadopoulou (eds). Applied Lingistics Research and Good Practices for Multicultural and Multilingual Classrooms (p.p. 77-93) New York: Nova Science Publishers.
- Αυγητίδου, Σ. (2021). Υποστηρίζοντας τη μάθηση των παιδιών με συμμετοχικές και διαλογικές διαδικασίες: απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών. Στο Δ. Β. Γουδήρας (εισαγωγή – επιμέλεια). Σύγχρονα θέματα Ψυχοπαιδαγωγικής. Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Χρήστο Π. Φράγκο (σ.σ. 186-202). Αθήνα: Gutenberg.
- Σιδηροπούλου, Σ., & Αυγητίδου, Σ. (2021). Μετασχηματίζοντας τη διδασκαλία του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία» σε μια διαλογική και συμμετοχική διαδικασία. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 10(1), 161-180. doi:https://doi.org/10.12681/hjre.26715
- Karnezou, M., Pnevmatikos, D., Avgitidou, S. & Kariotoglou, P. (2021). The structure of teachers’ beliefs when they plan to visit a museum with their class. Journal of Teaching and Teacher Education, 99(3):103254
- Betsas, Ι., Avgitidou, S. & Tsiompanou, S. (2020) Representations of childhood in Greek language school textbooks: from rural to urban childhood. Paedagogica Historica, DOI: 10.1080/00309230.2020.1762678
- Αυγητίδου, Σ. (2020). Προσανατολισμοί της εκπαιδευτικής έρευνας στην Ελλάδα. Στο Α. Ανδρούσου & Β. Τσάφος (επιμ.). Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Ένα δυναμικό Διεπιστημονικό Πεδίο (σ.σ. 648-662). Αθήνα: Gutenberg.
- Αυγητίδου, Σ. (2020). Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών: επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα. Μπονίδης, Κ. & Ζαρίφης, Γ. (επιμ.) Παιδαγωγική. Επιστήμη της Αγωγής. Επιστήμες της Αγωγής. Επιστημολογικά και Μεθοδολογικά Ζητήματα. (σ.σ. 236-256). Θεσσαλονίκη: Γράφημα.
- Αυγητίδου, Σ., & Σιδηροπούλου, Χ. (2020). Αποδομώντας και αναδομώντας τις πεποιθήσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών: Ένα πρόγραμμα παρέμβασης στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 9(1),77-91. doi:https://doi.org/10.12681/hjre.23311
- Avgitidou, S. (2020). Facilitating teachers as action researchers and reflective practitioners: new issues and proposals, Educational Action Research, 28(2), 175-191. DOI: 10.1080/09650792.2019.1654900
- Lorencová, H., Jarošová, E., Avgitidou, S. & Dimitriadou, C. (2019): Critical thinking practices in teacher education programmes: a systematic review. Studies in Higher Education, 45(4) DOI: 10.1080/03075079.2019.1586331
- Αυγητίδου, Σ., Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2019) (επιμ). Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συμποσίου Εκπαιδευτική Έρευνα-Δράση: Ζητούμενα, Συγκρούσεις και Προοπτικές. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης και ΕΚΠΑ http://www.actionresearch.gr/sites/default/files/2o_symposio_0.pdf ISBN 978-618-80640-6-5
Μονογραφία: Αυγητίδου, Σ. (2014). Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές και στοχαζόμενοι επαγγελματίες. Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση για μία συνεργατική και συμμετοχική εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.