Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Γραφείο: 209β Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.99.7343
Email: savgitidou@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Αυγητίδου CV (.pdf)
Προσωπική ιστοσελίδα:
https://www.researchgate.net/profile/Sofia-Avgitidou
https://auth.academia.edu/SofiaAvgitidou?from_navbar=true
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Εκπαίδευση (υποψηφίων και εν ενεργεία) εκπαιδευτικών
- Συμμετοχικές εκπαιδευτικές πρακτικές και δημοκρατία στο σχολείο
- Κριτική και δημιουργική σκέψη
- Εκπαιδευτική έρευνα-δράση
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις
- Avgitidou, S. (2021). Supporting Teachers in Refugee Children’s Education. In I. Papadopoulos. & S. Papadopoulou (eds). Applied Lingistics Research and Good Practices for Multicultural and Multilingual Classrooms (p.p. 77-93) New York: Nova Science Publishers.
- Αυγητίδου, Σ. (2021). Υποστηρίζοντας τη μάθηση των παιδιών με συμμετοχικές και διαλογικές διαδικασίες: απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών. Στο Δ. Β. Γουδήρας (εισαγωγή – επιμέλεια). Σύγχρονα θέματα Ψυχοπαιδαγωγικής. Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Χρήστο Π. Φράγκο (σ.σ. 186-202). Αθήνα: Gutenberg.
- Αυγητίδου, Σ. (2020). Προσανατολισμοί της εκπαιδευτικής έρευνας στην Ελλάδα. Στο Α. Ανδρούσου & Β. Τσάφος (επιμ.). Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Ένα δυναμικό Διεπιστημονικό Πεδίο (σ.σ. 648-662). Αθήνα: Gutenberg.
- Αυγητίδου, Σ. (2020). Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών: επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα. Μπονίδης, Κ. & Ζαρίφης, Γ. (επιμ.) Παιδαγωγική. Επιστήμη της Αγωγής. Επιστήμες της Αγωγής. Επιστημολογικά και Μεθοδολογικά Ζητήματα. (σ.σ. 236-256). Θεσσαλονίκη: Γράφημα.
- Αυγητίδου, Σ., & Σιδηροπούλου, Χ. (2020). Αποδομώντας και αναδομώντας τις πεποιθήσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών: Ένα πρόγραμμα παρέμβασης στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 9(1),77-91. doi:https://doi.org/10.12681/hjre.23311
- Lorencová, H., Jarošová, E., Avgitidou, S. & Dimitriadou, C. (2019): Critical thinking practices in teacher education programmes: a systematic review. Studies in Higher Education, 45(4) DOI: 10.1080/03075079.2019.1586331
- Avgitidou, S. (2019). Facilitating teachers as action researchers and reflective practitioners: new issues and proposals, Educational Action Research, 28(2), 175-191. DOI: 10.1080/09650792.2019.1654900
- Αυγητίδου, Σ., Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2019) (επιμ). Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συμποσίου Εκπαιδευτική Έρευνα-Δράση: Ζητούμενα, Συγκρούσεις και Προοπτικές. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης και ΕΚΠΑ http://www.actionresearch.gr/sites/default/files/2o_symposio_0.pdf ISBN 978-618-80640-6-5
- Αυγητίδου, Σ. & Γουργιώτου, Ε. (2016). Ο Εκπαιδευτικός ως Στοχαζόμενος Επαγγελματίας. Στο Σ. Αυγητίδου, Μ. Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τόμος 1ος). Αθήνα: Gutenberg.
- Αυγητίδου, Σ. (2014). Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές και στοχαζόμενοι επαγγελματίες. Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση για μία συνεργατική και συμμετοχική εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
- Avgitidou, S. (2009). Participation, Roles and Processes in a Collaborative Action Research Project: A reflexive account of the facilitator. EducationalAction Research, 17(4), 585-600.
- Αυγητίδου, Σ. (2006). Εθνογραφία και Αναστοχασμός στην Έρευνα. Στο Θ. Ιωσηφίδης & Μ. Σπυριδάκης (επιμ.). Ποιοτική Κοινωνική Έρευνα: Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις και Ανάλυση Δεδομένων (σ.σ. 33-49). Αθήνα: Κριτική.