Βαθμίδα: Καθηγητής
Γραφείο: 115 Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.99.7385
Email: bikos@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Μπίκος CV (.pdf)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Ανθρώπινες σχέσεις στο σχολικό περιβάλλον
- Πρόληψη διακρίσεων και βίας στο σχολικό περιβάλλον
- Λειτουργία της ψηφιακής τεχνολογίας στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον
- Ψηφιακές εφαρμογές στη διδασκαλία και τη μάθηση
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις:
Βιβλία
- Μπίκος, Κ. (1990) Βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων στη σχολική τάξη. Ο κοινωνικοπαιδαγωγικός ρόλος του σχολείου. Αθήνα: Βιβλιοεκδοτική Αναστασάκη 1990, σελ. 76
- Bikos, K. (1990) Informationstechnologische Grundbildung als Curriculum – Problem der achtziger Jahre». Frankfurt am Main; Bern; New York; Paris: Peter Lang 1990, 197.
- Μπίκος, Κ.(1995) Εκπαιδευτικοί και ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Στάσεις ελλήνων εκπαιδευτικών απέναντι στην εισαγωγή ηλεκτρονικών υπολογιστών στη γενική εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη 1995 (Επανέκδοση 2006), σελ. 140.
- Μπίκος, Κ. (2004) Κοινωνικές σχέσεις και αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα (2004), (Επανέκδοση Θεσσαλονίκη: Ζυγός 2011), σελίδες 239.
- Μπίκος, Κ. (2011) Ζητήματα Παιδαγωγικής που θέτουν οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός 2011, σελ 280
- Σαρρή, Κ. & Μπίκος, Κ. (2020). Οδηγός για την εκπαιδευτική αξιοποίηση του βιβλίου «Ο κόσμος από την αρχή». Αθήνα: Κέντρο Ερευνών για Θέματα Iσότητας (ΚΕΘΙ) & UNICEF, σελίδες 71
Άρθρα
- Grammatikopoulos, V., Tsigilis, N., Gregoriadis, A., Bikos, K. (2013). Evaluating an induction training program for Greek teachers using an adjusted level model approach. Studies in Educational Evaluation, 39, 225-231
- Zioga, Ch. & Bikos, K. (2020). Collaborative writing using Google docs in primary education: development of argumentative discourse. Turkish Online Journal of Distance Education, Volume: 21 Number: 1, pp. 133 – 142
- Τσίκαλας, Θ., Αγγελακόπουλος, Γ., Μπίκος, Κ. & Παπαδοπούλου, Δ. (2020). Φιλικές σχέσεις παιδιών δημοτικού σχολείου με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Τόμ. 37, Τεύχ. 69, σσ. 160 – 173
- Τζιφόπουλος, Μ. & Μπίκος, Κ. (2020). Η διεθνής συζήτηση στο πεδίο των εξωσχολικών πρακτικών ψηφιακού γραμματισμού: επιστημολογικά παραδείγματα και μεθοδολογικές προεκτάσεις. Στο Κ. Μπονίδης & Γ. Ζαρίφης (Επιμ.). Παιδαγωγική – Επιστήμη της Αγωγής – Επιστήμες της Αγωγής. Επιστημολογικά και Μεθοδολογικά Ζητήματα. Θεσσαλονίκη: Γράφημα, σσ. 438 – 453
- Diamantis, K., Bikos, K. & Koupidis (2021) The use of response systems in Higher Education during the Covid-19 pandemic period. Στο: Themes in eLearning, Vol. 14, pp 28 – 40
- Mouratoglou, Ν., Agapoglou, Τ, Bikos, K. & Tsioumis, K. (2021). Exploring the Social Representations of Roma in Online Hate Speech: findings from a preliminary study. Στο: Θαρρενός Μπράτιτσης (Επιμ.), Πρακτικά του 12ου Πανελληνίου και Διεθνούς Συνεδρίου «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης των τεχνολογιών της Πληροφορίας και των επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), σσ. 180 – 188