Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια
Γραφείο: 208ζ Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.99.7312
Email: maro@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Δόικου CV (.pdf)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες παιδιών και νέων με μαθησιακές δυσκολίες
- Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες παιδιών και νέων με αναπηρία
- Συναισθηματική και κοινωνική μάθηση
- Ακαδημαϊκή και κοινωνική στήριξη μαθητών με μαθησιακές και κοινωνικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες
- Ρόλος του εκπαιδευτικού στην παροχή κοινωνικής στήριξης
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις:
- Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2020). Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση. Αθήνα: GUTENBERG.
- Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2016). Δυσλεξία: Συναισθηματικοί παράγοντες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Αθήνα: GUTENBERG –Αναθεωρημένη έκδοση.
- Doikou, M. (2024). Promoting social and emotional learning in pupils with disability. Special teachers’ perceptions and practices. International Journal of Emotional Education, 16(1), 154-168.
- Manitsa, I. & Doikou, M. (2022). Social support for students with visual impairments in educational institutions: An integrative literature review. British Journal of Visual Impairment, 40(1), 29-47.
- Vasileiadis, I., & Doikou‐Avlidou, M. (2018). Enhancing social interaction of pupils with intellectual disabilities with their general education peers: the outcomes of an intervention programme. Journal of Research in Special Educational Needs, 18(4), 267-277.
- Νιζάμη, Χ. & Δόικου, Μ. (2017). Δυσλεξία και κοινωνικές σχέσεις με τους συνομηλίκους στο γενικό σχολείο: Η οπτική ενηλίκων με δυσλεξία. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 34(63), 86-101.
- Doikou-Avlidou, Μ. (2015). The educational, social and emotional experiences of students with dyslexia: The perspective of postsecondary education International Journal of Special Education, 30(1), 132-145.
- Doikou-Avlidou, M. & Dadatsi, K. (2013). Enhancing social integration of immigrant pupils at risk for social, emotional and/or behavioural difficulties: The outcomes of a small-scale social-emotional learning programme. Emotional and Behavioural Difficulties, 18(1), 3-23.
- Doikou, M. & Diamandidou, K. (2011). Enhancing teachers’ counselling skills: student teachers’ views on a teachers’ education programme,. European Journal of Teacher Education, 34(1), 61-79.
- Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2007). Η αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Η συμβολή των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στα Πρακτικά Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου «Η ευρωπαϊκή διάσταση της ειδικής αγωγής. Ανάδυση μιας άλλης φυσιογνωμίας» (σσ. 240-253). Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
- Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2006). Ψυχοκοινωνική στήριξη παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο χώρο του σχολείου: Εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος παρέμβασης. Παιδί και Έφηβος: Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία, 8(2), 54-74.
- Δόικου, Μ. (2006). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: Απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 41, 93-116.