Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Γραφείο: 216ζ Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.99.7330
Email: vpapadopoulou@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Παπαδοπουλου CV (.pdf)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Θεωρία και έρευνα Αναλυτικών Προγραμμάτων και Προγραμμάτων Σπουδών
- Εκπαίδευση, επαγγελματική ανάπτυξη, προσωπικές θεωρίες και επαγγελματικές ταυτότητες εκπαιδευτικών
- Θεωρία σχολείου, διαπολιτισμική εκπαίδευση, αρχαιογνωσία στο ελληνικό σχολείο
- Παρατήρηση Διδασκαλίας στην εκπαιδευτική έρευνα και στην εκπαιδευτική πρακτική/ Φαινομενολογικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική έρευνα
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις
- Συμεωνίδης, Β., & Παπαδοπούλου, Β. (2020). Η Μάθηση ως Εμπειρία: Μια φαινομενολογική προσέγγιση στην εκπαιδευτική έρευνα με τη χρήση βινιετών. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 37(70) 143-158
- Papadopoulou, V., & Symeonidis, V. (2020). Kritische Ereignisse in Schulpraktika: Über die Anstrengung, pädagogische und didaktische Dimensionen im Schulkontext zu verstehen. In V. Symeonidis & J. F. Schwarz (Eds.) Erfahrungen verstehen – (Nicht-)Verstehen erfahren. Potential und Grenzen der Vignetten- und Anekdotenforschung in Annäherung an das Phänomen Verstehen, Innsbruck, Wien: Studienverlag. pp. 183-202.
- Papadopoulou, V. , Theodosiadou, K. & Palaiologou, N.(2020) Teachers’ Personal Theories of Teaching: Managing Cultural Diversity in Mainstream Public Primary School in Greece, Journal of Ethnic and Cultural Studies, Vol. 7(2), 195-211.
- Kipouropoulou,E,& Papadopoulou, V.(2020) Students teachers’ concepts of professional identity: investigating their teaching practice portfolios. In:Dimitriadou, Aik. et al.(eds) Education in the 21st century:challenges and perspectives. Book of Proceedings of 4th Conference Education Across Boarders, Florina ISSN:2241-8881, 346-354.
- Papadopoulou V., Sakellariou, A.& Koutsou, Ch.(2020). Promoting Reflection:Analysis of critical incidents from student teacher’s practice. In:Dimitriadou, Aik. et al.(eds) Education in the 21st century: challenges and perspectives. Book of Proceedings of 4th Conference Education Across Boarders, Florina, ISSN:2241-8881, 535-543.
- Λιακοπούλου, Μ. & Παπαδοπούλου, Β.(2019) Η διαπολιτισμική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Μια καταγραφή των αναγκών των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 67, 77-96.
- Athanasiadis, A., Papadopoulou, V.& Iordanidis, G. (2018) Service Quality in Pedagogical Training Programs on SEVQYAL based Model, International Journal of Humanities and Social Science, Vol. 8(7), 38-46.
- Αρβανιτίδου, Σ.& Παπαδοπούλου, Β.(2017) Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το θεσμό του μέντορα νεοδιόριστου εκπαιδευτικού, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 63, 385-403.
- Παπαδοπούλου, Β.(2015) Η σχέση θεωρίας και πράξης στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: ένα ζήτημα ακαδημαϊκής τάξης με ευρύτερες προεκτάσεις στην κοινωνική πρακτική των υποψήφιων επαγγελματιών. Στο: K. Μπίκος, & Ε. Ταρατόρη(επιμ.)Μελετήματα και ερωτήματα της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Χαριστήριος τόμος στον Ομότιμο Καθηγητή Δημήτρη Χρ. Χατζηδήμου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 385-403
- Papadopoulou, V. & Yirci, R.(2013) Rethinking Decentralization in terms of Administrative Problems, Educational Process: International Journal, 2, (1-2), 7-18
- Papadopoulou, V. (2012) Bir Mentor olarak Yunan okul danişmanlari: gőrevler, sorunlar, sinirliliklar(O Σχολικός σύμβουλος στην Ελλάδα ως μέντορας: καθήκοντα προβλήματα, προοπτικές). In: Yirci, R. &I. Kocabaş(eds) Dünyada Mentorluk Uygulamalari, Pegem Akademi, 245-258.
- Παπαδοπούλου Β., Χόνδρας,Α., & Τσακιρίδου, Ε.(2011)Προσωπικές θεωρίες υποψήφιων και μάχιμων εκπαιδευτικών: θεωρητικοί προβληματισμοί και ερευνητικά δεδομένα. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 51, 159-179.