Skip to content
  • Το Τμήμα
    • Ιστορία του Τμήματος
    • Διοίκηση – Τομείς
    • Γραμματεία
    • Έντυπα, αιτήσεις και πιστοποιητικά
    • Συνεδριάσεις οργάνων διοίκησης
    • Μητρώα εκλεκτόρων
    • Νησίδα ΗΥ
    • Πολιτική διασφάλισης ποιότητας
    • Σταδιοδρομία
  • Προσωπικό
    • Επιστημονικό προσωπικό
    • Διοικητικό προσωπικό
    • Ομότιμοι, Επίτιμοι, Πρώην
    • ‘Ωρες Συνεργασίας Διδακτικού Προσωπικού
    • Διακρίσεις προσωπικού
    • Φοιτητικές διακρίσεις
  • Έρευνα
    • Διδακτορικές σπουδές
    • Μεταδιδακτορική έρευνα
    • Βιβλιοθήκες
    • Εργαστήρια
      • Φιλοσοφίας: Κείμενα και ερμηνείες
      • Φιλοσοφίας των κοινωνικών επιστημών
      • Άλλα Εργαστήρια
    • Ερευνητικές μονάδες
    • Ερευνητικά προγράμματα
    • Ερευνητικά Νέα
    • Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας
    • Εκδόσεις
    • Διδακτορικές διατριβές φιλοσοφίας
    • Διδακτορικές διατριβές παιδαγωγικής
  • Προπτυχιακές σπουδές
    • Γενικές πληροφορίες
    • Για πρωτοετείς
    • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Προσφερόμενα μαθήματα
    • Πρόγραμμα διδασκαλίας
      • Πρόγραμμα διδασκαλίας
      • Πρόγραμμα διδασκαλίας και Σύνδεσμοι μαθημάτων
      • Αίθουσες διδασκαλίας
    • Πρακτική άσκηση
    • Ακαδημαϊκό ημερολόγιο
    • Φοιτητική μέριμνα
    • Φοιτητική Ενημέρωση
  • Μεταπτυχιακές σπουδές
    • ΔΠΜΣ Συστηματική Φιλοσοφία
    • ΔΠΜΣ Φιλοσοφική, Παιδαγωγική και Διεπιστημονική Ανθρωπολογία
    • ΠΜΣ Παιδαγωγική Επιστήμη
    • Φοιτητική μέριμνα
  • Επικοινωνία
    • Στοιχεία επικοινωνίας
    • Διαχείριση Παραπόνων
    • Πρόσβαση

Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Το Τμήμα
    • Ιστορία του Τμήματος
    • Διοίκηση – Τομείς
    • Γραμματεία
    • Έντυπα, αιτήσεις και πιστοποιητικά
    • Συνεδριάσεις οργάνων διοίκησης
    • Μητρώα εκλεκτόρων
    • Νησίδα ΗΥ
    • Πολιτική διασφάλισης ποιότητας
    • Σταδιοδρομία
  • Προσωπικό
    • Επιστημονικό προσωπικό
    • Διοικητικό προσωπικό
    • Ομότιμοι, Επίτιμοι, Πρώην
    • ‘Ωρες Συνεργασίας Διδακτικού Προσωπικού
    • Διακρίσεις προσωπικού
    • Φοιτητικές διακρίσεις
  • Έρευνα
    • Διδακτορικές σπουδές
    • Μεταδιδακτορική έρευνα
    • Βιβλιοθήκες
    • Εργαστήρια
      • Φιλοσοφίας: Κείμενα και ερμηνείες
      • Φιλοσοφίας των κοινωνικών επιστημών
      • Άλλα Εργαστήρια
    • Ερευνητικές μονάδες
    • Ερευνητικά προγράμματα
    • Ερευνητικά Νέα
    • Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας
    • Εκδόσεις
    • Διδακτορικές διατριβές φιλοσοφίας
    • Διδακτορικές διατριβές παιδαγωγικής
  • Προπτυχιακές σπουδές
    • Γενικές πληροφορίες
    • Για πρωτοετείς
    • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Προσφερόμενα μαθήματα
    • Πρόγραμμα διδασκαλίας
      • Πρόγραμμα διδασκαλίας
      • Πρόγραμμα διδασκαλίας και Σύνδεσμοι μαθημάτων
      • Αίθουσες διδασκαλίας
    • Πρακτική άσκηση
    • Ακαδημαϊκό ημερολόγιο
    • Φοιτητική μέριμνα
    • Φοιτητική Ενημέρωση
  • Μεταπτυχιακές σπουδές
    • ΔΠΜΣ Συστηματική Φιλοσοφία
    • ΔΠΜΣ Φιλοσοφική, Παιδαγωγική και Διεπιστημονική Ανθρωπολογία
    • ΠΜΣ Παιδαγωγική Επιστήμη
    • Φοιτητική μέριμνα
  • Επικοινωνία
    • Στοιχεία επικοινωνίας
    • Διαχείριση Παραπόνων
    • Πρόσβαση
Αρχική » Επιστημονικό προσωπικό » Μπονίδης Κυριάκος

Μπονίδης Κυριάκος

Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Γραφείο: 216β Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.99.7232
Email: bonidis@edlit.auth.gr
Προσωπική Ιστοσελίδα: http://www.kbonidis.com
Πλήρες Βιογραφικό: Μπονίδης CV (.pdf)

Ερευνητικά ενδιαφέροντα:

  • Θεωρία και έρευνα προγραμμάτων σπουδών, σχολικού βιβλίου και εκπαιδευτικού υλικού. Υπεύθυνος του Κέντρου Έρευνας Σχολικού Βιβλίου και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  • Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης και Οικολογική-Συστημική Παιδαγωγική της Ειρήνης
  • Θεωρίες και επιστημολογία της Επιστήμης της Αγωγής και της Εκπαίδευσης. Κριτική και Εποικοδομητική-Συστημική Παιδαγωγική.
  • Ζητήματα μεθοδολογίας της ποιοτικής -κυρίως της κριτικής και της «μετα-κριτικής»- εκπαιδευτικής έρευνας.

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις:

  1. Μπονίδης, Κ.(1996). Οι ελληνικοί φιλεκπαιδευτικοί σύλλογοι ως φορείς «εθνικής» παιδείας και πολιτισμού στη Μακεδονία (1869-1914). ΙΑΝΕ, 1. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη.
  2. Xochellis, P., Kapsalis, A., Bonidis, K., Ismyrliadou, Α., Hatzisavvides, S., Loukidou D. (2001). The image of the ‘other’ in the school history textbooks of the Balkan countries. Στο P. Xochellis, F. Toloudi (επιμ.). The image of the ‘other’/neighbour’ in the school textbooks of the Balkan countries. Typothito-George Dardanos: Athens, σσ. 43-74.
  3. Bonidis, K., Palaskas, S. Balabani, K. (2000). Nationalism and Education: The propagation of the ‘Great Idea’ of Greek Nationalism through Education in the European Territories of the Ottoman Empire in the late 19th Century. Στο N. Terzis (επιμ.), Education in the Balkans: From the Enlightenment to the Founding of the Nation-States, Education and Pedagogy in Balkan Countries 2. Thessaloniki: Kyriakidis Brothers, σσ. 209-234.
  4. Μπονίδης, Κ. (2004). Όψεις εθνοκεντρισμού στη σχολική ζωή της ελληνικής εκπαίδευσης: Οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 134, σσ. 27-42.
  5. Μπονίδης, Κ. (2004). Το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου ως αντικείμενο έρευνας: διαχρονική εξέταση της σχετικής έρευνας και μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  6. Μπονίδης, Κ. (2008). Ταυτότητα και ετερότητα στην εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου. Στα Πρακτικά της διημερίδας με θέμα: εθνική ταυτότητα & ετερότητα: πολλαπλές ταυτότητες στη μετανεωτερική εποχή (ηλεκτρονικά: http://edlitpened.web.auth.gr/doc/hmerida/anakoinwsis/bonidis.pdf
  7. Μπονίδης, Κ. (2009). Κριτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην έρευνα των σχολικών βιβλίων: θεωρητικές παραδοχές και «παραδείγματα» ανάλυσης. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, τ. 13, σσ. 86-122.
  8. Μπονίδης, Κ. (2010). Προδιαγραφές της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Θεωρία και πράξη, Θεσσαλονίκη: Γράφημα.
  9. Ανδρουλάκης, Α., Εμβαλωτής, Α., Μπονίδης, Κ., Σταμοβλάσης, Δ., Κακλαμάνη, Σ. (2011). Εμπειρίες και απόψεις εκπαιδευτικών αναφορικά με τη λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος. Αθήνα: Έκδοση του ΙΠΕΜ.
  10. Μπονίδης, Κ. (2014). Η ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου ως μια συνθετική προσέγγιση ανάλυσης κειμένων. Στο Μ. Πουρκός (επιμ.). Δυνατότητες και Όρια της Μείξης των Μεθοδολογιών στην Κοινωνική και Εκπαιδευτική Έρευνα: Διευρύνοντας τις Προοπτικές στον Ερευνητικό Σχεδιασμό». Αθήνα: Ίων, σσ. 473-497.
  11. Μπονίδης, Κ. (υπό έκδοση). Παιδαγωγική της Ειρήνης. Η θεωρία και η πράξη μιας εκπαίδευσης που αποβλέπει στην ειρήνη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την οικολογία. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  12. Μπονίδης, Κ. (υπό έκδοση). Η Έρευνα και η αξιολογική Έρευνα των σχολικών βιβλίων: Το πεδίο, οι διαστάσεις και το μεθοδολογικό ζήτημα. Στο A. Κουλουμπαρίτση (επιμ.). Το σχολικό βιβλίο: Σχεδιασμός-Εφαρμογή-Αξιολόγηση. Αθήνα: Γρηγόρης.
  • English

Ανακοινώσεις

  • Ανακοινώσεις Διδασκόντων
  • Ανακοινώσεις ΠΜΣ
  • Ανακοινώσεις Τμήματος
  • Ανακοινώσεις Τομέα Παιδαγωγικής
  • Ανακοινώσεις Τομέα Φιλοσοφίας
  • Εκδηλώσεις
  • Λοιπές Ανακοινώσεις
  • Προκηρύξεις Θέσεων
  • Υποτροφίες
elearning.auth
Erasmus
Φοιτητική ενημέρωση

Οι υποδομές του Τμήματος

https://www.youtube.com/watch?v=9mUEclHhCYM
  • Οδηγός Σπουδών
  • Οδηγίες για πρωτοετείς
  • Πρόγραμμα διδασκαλίας
  • ‘Ωρες Συνεργασίας Διδακτικού Προσωπικού
  • Πρόγραμμα Εξεταστικής
  • Κατατακτήριες Εξετάσεις
  • Πολιτική ποιότητας
  • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Επικοινωνία:
Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής
Κτίριο Διοίκησης
Πανεπιστημιούπολη ΑΠΘ
54124 Θεσσαλονίκη
info@edlit.auth.gr

© 2025 Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

Powered by websites.auth