Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια
Γραφείο: 216γ Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310 997580
Email: akesidou@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Κεσίδου CV (.pdf)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Συγκριτική και Διεθνής Παιδαγωγική
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Εκπαίδευση για τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα
- Έρευνα Προγραμμάτων Σπουδών και σχολικών βιβλίων
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις:
- Στρούνη, Χ., Κεσίδου, Α. (2021). Πολιτισμική ετερότητα και εκπαιδευτική ισότητα στην Ελλάδα και τη Φινλανδία: Ευρήματα μιας έμμεσης συγκριτικής έρευνας. Στο Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης με θέμα Ανθρώπινα Δικαιώματα και εκπαίδευση: ξενοφοβία, ομοφοβία, σχολική βία, ενιαία εκπαίδευση, Ιωάννινα 2-4 Οκτωβρίου 2020 (υπό έκδοση).
- Αgapoglou, Th., Kesidou, A. (2020). Identity texts and educational drama as pedagogical tools for the social empowerment of adolescents from oppressed minority groups: Reflections from a critical-emancipatory action research. Στο Α. Χατζηδάκη, Π. Θώμου, Δ. Κοντογιάννη, Θ. Μιχελακάκη & Μ. Αργυρούδη (Eπιμ.), Crossroads of languages and cultures: Languages and cultures at home and at school. Selected Papers 5th International Conference (pp.186-195). Ρέθυμνο: Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.).
- Kesidou, A. (2019). Preparing educators and researchers for multicultural/intercultural Education. In W. Veugelers (Ed.), Education for Democratic Intercultural Citizenship. (pp. 148-165). Leiden: Brill/Sense.
- Kesidou, A. (2017). Citizenship and tolerance in the cradle of democracy. In W. Veugelers, I. de Groot & V. Stolk (Eds.), Research for CULT Committee- Teaching Common Values in Europe: Study (pp. 107-114). European Union: Directorate-General for Internal Policies. Policy Department for Structural and Cohesion Policies. Culture and Education.
- Xochelis, P., Kesidou, A. (2017). Griechenland. In: H. Döbert, W. Hörner, B. von Kopp & L.R. Reuter (Hrsg.), Die Bildungssysteme Europas (S. 266-283). Baltmannsweiler: Schneider-Verlag Hohengehren, Band 46.
[and]
Xochelis, P., Kesidou, A. (2015). Greece. In: W. Hörner, H. Döbert, L. R. Reuter & B. von Kopp (Eds.), The Education Systems of Europe (pp. 335-354). Cham: Springer. - Ζάγκα, Ε., Κεσίδου, Α. & Ματθαιουδάκη, M. (2015). Οι δυσκολίες των αλλόγλωσσων μαθητών στα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών: Ερευνητικά δεδομένα για το δημοτικό σχολείο και το γυμνάσιο. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 60, 71-90.
- Zaga, Ε., Kesidou, A. & Mattheoudakis, Μ. (2014). Η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου των Τάξεων Υποδοχής στο ελληνικό σχολείο: Παιδαγωγικές και γλωσσολογικές διαστάσεις. Ιn: Psaltou-Joycey, E. Agathopoulou & M. Mattheoudakis (Eds.), Cross-curricular approaches to language education (pp.172-191). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholar Publishing.
- Κεσίδου, A. (2014). Ένα σχολείο «εργάζεται διαπολιτισμικά»: Προϋποθέσεις και παιδαγωγικοί χειρισμοί. Στο: Ε. Κατσαρού, Μ. Λιακοπούλου (Eπιμ.), Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο. Επιμορφωτικό υλικό, 1 (σσ. 19-31). Θεσσαλονίκη: Υ.ΠΑΙ.Θ/Α.Π.Θ., Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών.
- Κεσίδου, Α. (2010). Μετανάστευση και εκπαιδευτική πολιτική: Διεθνής εμπειρία. Στο: Α. Κεσίδου, Α. Ανδρούσου & Β. Τσάφος (Επιμ.), Μετανάστευση, πολυπολιτισμικότητα και εκπαιδευτικές προκλήσεις: Πολιτική, έρευνα, πράξη, Πρακτικά Συνεδρίου (σσ. 117-125). Θεσσαλονίκη: Ελληνικό Παρατηρητήριο για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση (Ε.ΠΑ.ΔΙ.Π.Ε.).
- Κεσίδου, Α. (2008). Διδακτικές προσεγγίσεις στο πολυπολιτισμικό σχολείο: Αρχές της Διαπολιτισμικής Διδακτικής. Στο: ΥΠ.Ε.Π.Θ/ Α.Π.Θ. Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο) (Επιμ.), Διδασκαλία και μάθηση στο πολυπολιτισμικό σχολείο: Διδακτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικό υλικό, Πρακτικά Ημερίδας (σσ. 11-27). Θεσσαλονίκη: Λιθογραφία.
- Lenhart, V., Kesidou, A. & Stockmann S. (1999). The curricula of the “national subjects” in Bosnia and Herzegovina: A report to UNESCO. Heidelberg: University of Heidelberg, Research Unit for Comparative Education.
- Kesidou, A. (1999). Die europäische Dimension der griechischen und baden-württembergischen Lehrpläne und Schulbücher der Sekundarschule: An den Beispielen Geographie, politische Bildung, Geschichte und Literatur. Frankfurt/M., Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Wien: Peter Lang.