Βαθμίδα: ΕΔΙΠ
Γραφείο: 111 Παλαιό Κτήριο Φιλοσοφικής
Τηλέφωνο: 2310.997283
Email: kiliopoulou@edlit.auth.gr
Πλήρες Βιογραφικό: Ηλιοπούλου CV (.pdf)
.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Διδασκαλία γλώσσας
- Τα ελληνικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
- Εναλλακτική αξιολόγηση γλώσσας
- CLIL
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις:
A. Βιβλία
- Ηλιοπούλου Κ. Λάθη είμαστε και ανθρώπους κάνουμε. Διδακτική αξιοποίηση των λαθών των διδασκομένων την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Κατερίνη: Τέρτιος, 2015.
- Ζάγκα Ελ. & Ηλιοπούλου Κ. Ζητήματα αξιολόγησης του προφορικού λόγου για την ελληνική ως μητρική γλώσσα. Θεσσαλονίκη: Βάνιας, 2015.
- Ηλιοπούλου, Κ. & Πλουσίου, Μ. 7 Βήματα στην ποίηση. Αξιοποίηση της ποίησης στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης. Θεσσαλονίκη: Φύλατος (e_book), 2019.
B. Κεφάλαια σε βιβλία
- Anastasiadou, A., Iliopoulou, K., Karountzou, G., Zorbas, V. “Investigating teachers’ attitudes concerning school violence in the Greek educational system”. In Ancho, I.V., Palces, K.R. (eds.), School Violence: Risk Factors, Prevention and Challenges. Hauppauge, New York: Nova Science Publishers, ISBN: 978-1-53615-835-9 (ebook) Library of Congress Control Number:2019943963 Published by Nova Science Publishers, Inc. † New York, 2019.
- Ηλιοπούλου Κ. «Διδακτικό Σενάριο δημιουργικής γραφής για αλλόγλωσσους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Στο e_book«Δημιουργική Γραφή στο Σχολείο» (Επιμ. Νικολαΐδου Σ.) Αθήνα: Μεταίχμιο, σσ. 221-241, 2015.
Γ. Άρθρα σε περιοδικά/συλλογικούς τόμους
- Ηλιοπούλου, Κ. & Καψάμπελη, Μ. Η αξιοποίηση της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στη διδασκαλία των Ελληνικών ως Δεύτερη Γλώσσα σε παιδιά.Θεωρία και έρευνα στις επιστήμες της αγωγής. Θεματικός τόμος:Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τα Ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα. Πάτρα, 44 (53-78). ISSN: 2407-9669. http://periodiko.inpatra.gr/issue/issue44/mobile/index.html, 2019.
- Ηλιοπούλου, Α. & Τελέγκα, Χ. (2018).«Προσληπτικές γλωσσικές δεξιότητες εφήβων δυσλεκτικών μαθητών της ελληνικής ως ξένης γλώσσας: πορίσματα έρευνας».Θεωρία και έρευνα στις επιστήμες της αγωγής. Θεματικός τόμος: Ειδική αγωγή.Πάτρα38 (7-26). http://periodiko.inpatra.gr/issue/issue38/mobile/index.html#p=1, 2018.
- Iliopoulou, K. & Anastasiadou, A. “Reconceptualising schooling: Implementing CLIL to cater for all types of Multiple Intelligences”. Research Papers in Language Teaching and Learning. Special Issue CLIL Implementation in Foreign Language Contexts: Exploring Challenges and Perspectives.Vol 8-1 pp. 74-87, 2017.
- Ηλιοπούλου, Κ. & Μαυρίδου, Α.«Κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου στο Γυμνάσιο στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας: Εναλλακτικές διδακτικές προτάσεις». Φιλόλογος, 167 (63-76), 2017.
- Anastasiadou, A. & Iliopoulou, K. “Peer feedback: Its impact on assessing writing in Greek as a second language”. Majess Journal, Vol. 4/2 σσ. 1-14, 2016.
- Ζάγκα,E. & Ηλιοπούλου, Κ.«Η αξιολόγηση της παραγωγής γραπτού λόγου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων: διαπιστώσεις, προβλήματα και προοπτικές». Φιλόλογος,165 (419-440), 2016.
- Sougari, A. M. & Iliopoulou, K. “Giving voice to students’ views on various languages in a multicultural classroom setting”. ΣτοSelected Papers of the 5thInternational Conference of English as a Lingua Franca, Boğaziçi University, Istanbul, May 2012. Available at http://www.academia.edu/3821892/The Proceedings of the Fifth International Conference of English as a Lingua Franca ELF5, 2012.